نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

دلایل بهبود و برتری ویندوز ده نسبت به هشت

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۱ ب.ظ


مایکروسافت گویا بعد از تجربه نه چندان خوشایند ویندوز 8 اکنون میخواهد با قدرت وارد صحنه شود. ویندوز 10 از هم اکنون ویژگی های خوب خود را به رخ می‌کشد و توجه بسیاری از محافل و رسانه‌های فناوری را به خود جلب کرده است. سه نمونه از ویژگی های خوب این ویندوز آینده، موضوع امروز ماست.

 رجیستری ویندوز, امکانات ویندوز 10

  • پارسا احمدی

در دنیای پرفراز و نشیب تجارت هیچ چیز ماندنی نیست و همه روزه شاهد افت و خیز سهام شرکت‌های خوش‌نام بین‌المللی هستیم.در همین راستا هفته گذشته شاهد رشد سهام مایکروسافت بودیم که باعث شد این شرکت، کمپانی نفت و گاز آمریکایی اکسان‌موبیل (Exxon Mobil) را پشت سر گذاشته و مقام دوم شرکت‌های ارزشمند جهان را از آن خود کند.

Microsoft-Logo

  • مهدی امیری

گوگل خطرناک

چهارشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۵۹ ب.ظ

گوگل را از اشتباه درآورید!

سرگردانی روز و شب ما در اینترنت و ارائه انواع اطلاعات به آن باید در جایی ذخیره شود. گوگل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیای تکنولوژی است که زیربنای وجودی خود را "تبلیغات" می‌داند و البته خوراک و خمیرمایه این زیربنا را اطلاعات شما تشکیل می‌دهد.

وقتی که از گوگل استفاده می‌کنید، یک قرارداد خواسته یا ناخواسته را نیز امضا می‌کنید. شما از جی‌میل، سیستم جستجو، یوتیوب و نقشه گوگل به شکل رایگان استفاده می‌کنید و در عوض قبول می‌کنید که اطلاعات مربوط به خودتان را با گوگل در میان می‌گذارید. سپس گوگل این اطلاعات را به تبلیغ‌کنندگان می‌فروشد.

  • امیر رضا طهماسب زاده

اگر شما هم یکی از استفاده کنندگان نسخه ی پیش نمایش ویندوز 10 باشید، بدون شک متوجه بکارگیری انیمیشن‌های جدیدی در زمان بالا آمدن ویندوز شده‌اید. ما در این آموزش کوتاه قصد داریم طریقه‌ی چگونگی از کار انداختن این انیمیشن‌ها را به شما بیاموزیم، با ما در رایانا همراه باشید.

windows_10_start_menu_lede
  • مهدی امیری

بزرگ‌ترین قرارداد تجاری بین غول ها

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ق.ظ

بزرگ‌ترین قرارداد تجاری سامسونگ و اپل بسته شد؟

  • امیر رضا طهماسب زاده

تاریخچه سیستم عامل گنو/لینوکس - حتماً بخوانید!

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ق.ظ

Tux.svg

سیستم‌عامل گنو در سال 1983 با هدف ایجاد سیستم عاملی کامل و آزاد شبیه به یونیکس به‌ وسیله‌ی  ریچارد استالمنپایه‌گذاری شد GNU. مخفف «GNU's Not Unix» است

  • پارسا احمدی

بسیار خب.در قسمت قبلی به قسمت های مادربرد پرداختیم و الآن می خواهیم خروجی های مادربرد را برّسی کنیم.(همان قسمتی که فیش ها و...به آن وصلند):

  • عباس غایرخان

مقایسه سه سیستم عامل ویندوز, لینوکس و مک

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ق.ظ

این روز‌ها رقابت سه سیستم عامل بزرگ و به روز دنیا، یعنی ویندوز، Mac و لینوکس Ubuntu باعث شده ‌که نگاه‌ها به این امر معطوف شود که به راستی کدام سیستم عامل به نسبت رقبایش از ارجحیت بیشتری برخوردار است و برای کاربران خانگی می‌تواند مناسب‌تر باشد، به ویژه شاید این امر برای کاربران ایرانی، ‌اهمیت ذاتی داشته باشد؟

اگر تا یک دهه پیش، ویندوز بر‌ترین و پر‌کاربر‌ترین سیستم عامل روی کره زمین بود‌ و ‌تا چند سال پیش، استفاده از ویندوز به عنوان یک سیستم عامل بی‌چون و چرا، برای هر کسی حجت بود و ‌به هیچ جایگزین دیگری فکر نمی‌شد، امروز قضیه کاملا متفاوت است و رقبای ویندوز به ویژه لینوکس، سعی بر آن دارند که سلطه سیستم عامل مایکروسافت را به چالش کشیده و آن را به زیر بکشد.
این امر تا اندازه بسیاری ‌نیز محقق شده است و هرچند هنوز ویندوز هنوز به عنوان پر‌مخاطب‌ترین سیستم عامل موجود،‌ برتری نسبی در مقایسه با رقبایش دارد، اکنون دیگر هر مخاطب و کاربری حداقل نام جایگزین‌های ویندوز را شنیده است و از کاربری آن‌ها تا حدی اطلاع دارد.
در اینجا تلاش ما بر این است‌ که‌ مقایسه کوچکی میان سه سیستم عامل پر مخاطب فعلی داشته باشیم تا به لحاظ کاربری و کارآیی بتوان تشخیص داد ‌کدام یک از این سه، برای کاربران خانگی و به ویژه ایرانی بهتر است. بی‌گمان انتخاب یک سیستم عامل، سلیقه‌ای و صد البته وابسته به نوع نگرش و اهداف کاربر است، در نتیجه این مقایسه به هیچ وجه جنبه توصیه‌ای نداشته و صرفا از دید توصیفی به آن پرداخته می‌شود:

مقایسه‌ای بین سه سیستم عامل: ویندوز، Mac و لینوکس

  • پارسا احمدی

کلیدهای میانبر در Microsoft Word

دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ق.ظ

گستردگی کلید های میانبر در ورد بسیار زیاد است. در این مطلب تلاش شده کلید‌های میانبری که در ورد بسیار کارایی دارند و سرعت عمل شمارا بالا می‌برند معرفی شوند.
  • پارسا احمدی

تفاوت های لینوکس و ویندوز در چیست؟

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۳، ۰۷:۰۴ ب.ظ

لینوکس، واژه‌ای که برای برخی کاربران کاملا ناشناخته است و تنها تصوری که از آن دارند، یک ترمینال (پنجره‌ای شبیه داس در ویندوز) است که برای استفاده از آن ‌باید به دستورها و فرمان‌های مختلف تسلط داشت و برای برخی دیگر نیز محبوب‌ترین و کامل‌ترین سیستم‌عاملی است که تابه‌حال دیده‌اند!

شما نظرتان نسبت به سیستم‌عامل لینوکس چیست؟ فکر می‌کنید این سیستم‌عامل می‌تواند جایگزین مناسبی برای ویندوز باشد یا حتی همین حالا توانسته است به این موفقیت برسد و جایگزین ویندوز شود؟

linux windows تفاوت‌های سیستم‌عامل لینوکس با ویندوز چیست ؟

  • متین محمودی