نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

این را ایمپورت کنید!

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱ ب.ظ

import this

  • آقای صالحه
 هنگام خرید باید تا جای ممکن کامپیوتر جدیدتان را تست و بررسی کنید. اگر اطلاعات لازم را داشته باشید به راحتی و با چند تست خودتان می توانید بسیاری از مشکلات سخت افزاری را کشف کنید. بنابراین دانستن این موارد هم به شما کمک می کند که کامپیوتر جدیدتان را تست کنید و هم می توانید به دوستان تان هنگام خرید کامپیوتر جدید کمک کنید. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.
  • پارسا احمدی


مخفی کردن فایلها در عکس , ترفندهای کامپیوتر

خب احتمالا متوجه نشدید این یعنی چی!خب براتون میگم ما می خوایم یه سری فایل رو پشت یه عکس قایم کنیم مثل عمل Hidden در ویندوز! در این روش شما ابتدا فایل های که قصد دارید مخفی شوند را فشرده کرده و سپس فایل فشرده شده را به یک فایل تصویری می چسبانید .

 به این ترتیب اطلاعات محرمانه شما در دل یک عکس مخفی می شوند و زمانی که کسی بر روی عکس کلیک کند تنها تصویر را مشاهده می کند و متوجه فایل های مخفی نخواهد شد. البته توجه داشته باشید که نباید حجم فایل های مخفی شده زیاد باشد چون در اینصورت ممکن است دیگران به دلیل حجم غیر معمول فایل، به آن شک کنند.مگه نه؟

 

  • محمد ایروانی منش

با جایگزین ماوس آشنا شوید!

سه شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۱۲ ب.ظ

گجت,Flow جایگزین موس,کاربردهای فلوFlow، گجتی کوچک با دستورات حرکتی و صفحه لمسی

این گجت کوچک اندام مناسب لپ تاپ یا رایانه خانگی شما است که می تواند به صورت برنامه ریزی شده بسیاری از کارهای شما را به انجام برساند.

  • محمد ایروانی منش

روش جدیدی کشف شده است که به هکرها اجازه می‌دهد یک نرم‌افزار اندروید آلوده رمزنگاری‌شده را به‌طور مخفیانه داخل یک عکس پنهان کنند تا از شناسایی توسط ضد‌ویروس‌ها و احتمالاً اسکنر بدافزار سرویس گوگل‌پلی فرار کنند.

  • آریا علی اکبری

چگونه بفهمیم که هک شده ایم؟

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۱۰ ب.ظ

اخیرا اتفاقات عجیب و غریبی روی کامپیوترتان رخ می دهد؛ از آن دسته اتفاقاتی که لج شما را درمی آورند؟ ایمیل های عجیب دریافت می کنید؟ گاهی وقت ها چیزی روی Desktop تان درست نیست؟ اگر اینطور است حتما این گزارش را تا پایان دنبال کنید. در این گزارش خواهید فهمید که آیا هک شده اید یا نه و اگر هک شدید چطور با آن مقابله کنید.

چگونه بفهمیم که هک شده ایم؟

  • مهدی امیری

از چه سرویس ایمیلی بیشتر جاسوسی می‌شود؟

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۵:۰۰ ب.ظ

//:http نشان گر امنیت در اینترنت است.

وقتی در کنار یک نام سایت این کلمه می آید یعنی سایت دارای امنیت کامل است.

اما ادوارد اسنودن، افشا گر آمریکایی توانست این امنیت را به طور کامل زیر سوال ببرد.

  • آرش بنایی خلیلیان

نوار تکسبار, ویندوز 8

حتما تا به حال منوی تبلت ها رو دیدید که تا وارد منو میشه لیست تمام برنامه ها به نمایش در میاد؟ خب چرا ویندوز رو اینجوری نکنیم؟برای اینکه یاد بگیرید چه جوری منوی اپلیکیشن بسازید با ما همراه باشید.

  • محمد ایروانی منش

main_windows

تکنولوژی WiFi این روزها به محبوب ترین روش انتقال داده و اتصال سیستم مختلف به صورت بی‌سیم تبدیل شده است و بسیاری از کاربران این روزها برای اتصال دستگاه خود به مودم ADSL و اینترنت پر سرعت از این تکنولوژی استفاده می کنند. اما با وجود تمامی راه کارهای امنیتی و آنتی ویروس ارائه شده برای محافظت و جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به این گونه از شبکه ها باز هم نمی توانیم مطمئن باشیم که شبکه ما توسط افراد دیگر مورد نفوذ قرار نگرفته است و یا اینکه رمز عبور اتصال به WiFi ما توسط فرد دیگری شناسایی نشده باشد. یکی از راه کار منطقی برای محافظت از شبکه مبتنی بر WiFi نظارت (Monitoring) دائمی سیستم هایی است که به شبکه خانگی و اداری ما متصل شده اند و در صورت شناسایی دستگاه غیر مجاز، قطع ارتباط آن ها با این گونه از شبکه ها است.

  • آریا علی اکبری

پارتیشن بندی و هارد دیسک

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۷:۵۸ ق.ظ
پارتیشن بندی به بیانی ساده، عبارت است از تقسیم کردن فضای هارد دیسک به دو یا چند قسمت به طوری که هر یک ازاین قسمت ها از دید ویندوز همانند یک هارد دیسک مستقل عمل میکنند. امروزه بالا رفتن فضای هارد دیسک هایی که برای کامپیوترها خریداری می شود، پارتیشن بندی را امری تقریبا ضروری کرده است، چرا که چند دیسک کوچک، بهتر از یک دیسک بزرگ اطلاعات را نگهداری میکنند. 
امروزه بسیاری از کامپیوترها به هارد دیسکی با ظرفیت بالا مجهزند اما از این فضا به نحو مناسب استفاده نمی شود. 
معمولا اطلاعات خود شما، فایل ها و برنامه های ویندوز در کنار هم روی درایو C مینشینند و اگر اتفاقی برای سیستم بیفتد، هم چیز با هم از بین می رود. اما با تقسیم بندی هارد به دو یا چند تکه، در واقع دو یا چند درایو مستقل ازهم دارید، که خراب شدن یکی،هیچ تاثیری روی اطلاعات بقیه درایوها نمیگذارد.بدین ترتیب، می توانید فایلهای اطلاعاتی خود را از فایل های برنامه های ویندوز جدا کرده و اسناد، عکس ها و فیلم های خود راحت در صورت از کارافتادن ویندوز حفظ کنید. 
یکی از دلایلی که بسیاری از کاربران به خاطر آن از سیستم خود به طور کامل بک آپ نمی گیرند این است که جایی برای نگهداری فایل بک آپ ندارند. بک آپ گرفتن روی سی دی هم وقت گیر است و هم اگر قرار باشد به طورمنظم این کار را بکنید، خیلی زحمت دارد.اما بک آپ گرفتن روی هارد دیسک، هم سریع است، هم آسان و هم بی دردسر . البته بعید است که همه روی سیستم خود دو هارد دیسک داشته باشند،
اما خوشبختانه اگر دو پارتیشن داشته باشید ، میتوانید از دومی به عنوان بک آپ پارتیشن اول استفاده کنید. در این حالت میتوانید کل ویندوز را روی پارتیشن دوم بک آپ بگیرید تا هر وقت ویندوز از کار افتاد یا دردسر درست کرد ظرف کمتر از نیم ساعت ، آن را با تمام برنامه ها و نرم افزارهایش برگردانید. البته توجه داشته باشید که این کار شما را از خطر آسیب دیدگی فیزیکی هارد نجات نمیدهد.
کلاس1.4
  • پارسا احمدی