نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

بازی کنید، برنامه نویسی یاد بگیرید

سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ

در CodeCombat با برنامه نویسی برای قهرمانی که می توانید با بالارفتن Levelتان در بازی ارتقایش دهید در مراحل شرکت کنید و برای گرفتن gemهای موجود در اتاقک بازی تلاش کنید. در واقع هدف در بازی طراحی یک روبات دوبعدی است با زبانی که در خود سایت تعریف شده است (شباهت این زبان به پایتون بیشتر از C و جاوا و دیگر زبان ها است.) اصلا هم سخت نیست! به ازای هر مرحله ای که بالا می روید یکسری function جدید برای استفاده به شما داده می شود. که در مرحله ی اول فقط چهار funtion  برای حرکات چهارگانه (بالا، پایین، چپ و راست) در اختیار دارید.

پس در طول این بازی در کنار لذتی که می برید مهارت های لازم برای اجرای یک روبات دوبعدی در زبانی شبیه پایتون را کسب می کنید. هیچ بعید نیست با این مهارت و functionهایی که خودتان تعریف می کنید (یا functionهای آماده ی pygame و دیگر کتابخانه ها) خودتان بتوانید از صفر تا صد یک روبات دوبعدی را بوجود بیاورید. 

اگر به مبحث روبات های دوبعدی علاقمند شده اید پیشنهاد می کنم این سایت را مطالعه بفرمایید.

خب برویم سراغ CodeCombat؛

وارد آدرس https://CodeCombat.com بشوید.

خوشبختانه این وب سایت از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند. می تونید با کلیک روی دکمه ی ایجاد حساب کاربری به راحتی مراحم ثبت نام در این سایت را در کمتر از 1دقیقه طی کنید.

سرزمین های مختلف و جذابی در طول این بازی تعریف شده که هر کدام دارای مراحلی هستند که بعضی از آن ها واقعا فرد را دقایقی به فکر می گیرد. کار با functionهای جدید مثل سلاح ها، مدافع ها و ابزارهای جدید در بازی ClashOfClans فوق العاده لذت بخشند.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، شیوه ی تعریف کامنت و فراخواندن تابع از داخل یک Class دقیقا به مانند پایتون خودمان است و هیچ تفاوت و پیچیدگی در طول این پروسه وجود ندارد.

بازی کنید، برنامه نویسی یاد بگیرید و لذت ببرید.

نظرات (۱)

  • امیرمسعود پایدارتالی
  • عالی بود ! تا حالا چنین پدیده ای رو ندیده بودم.
    شما چه جوری این سایت رو پیدا کردی؟
    پاسخ:
    حالا بماند...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی