نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

حقایق ترسناک هوش مصنوعی

چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۳۴ ب.ظ

سلام!

در این پست به حقایق ترسناک هوش مصنوعی می پردازیم.مهر شده

ai

سلام مجدد!

این متن بالا مکالمه بین دو روبات است که از فناوری هوش مصنوعی بهره می بردند. اسم اولین روبات باب است و اسم دومین روبات آلیس است. این دیالوگ‌های عجیب و غریب از آنجایی پدید آمد که فیسبوک این ربات‌ها را به چالش کشید تا با یکدیگر در زمینه تجارت و تلاش برای مبادله کالاهایی مانند کلاه‌ها، توپ‌ها و کتاب‌ها مذاکره کنند. اما این مذاکرات به سرعت تبدیل به مکالمه ای شد که فقط خود ربات‌ها آن را متوجه می‌شدند و درک آن برای انسان‌ها تقریبا غیرممکن بود.با وجود اینکه مکالمات آنها با همان زبان عجیب و غریب با موفقیت خاتمه یافت، اما سبب پدید آمدن زبان بیگانه‌ای شد که فیسبوک را به غیرفعال کردن آنها وادار کرد.

بخشی از متن ترجمه شده از اینجا آمده:

باب ( نام یکی از بات‌های فیس‌بوک ): « من می‌توانم من من هرچیز دیگری. »

آلیس ( نام بات مخاطب باب ): « توپ صفر است برای من برای من برای من برای من برای من برای من برای من برای من. »

مطمئنا شما هم حداقل چند فیلم در رابطه با ربات‌های آینده و غلبه این دسته از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی بر انسان‌ها دیده‌اید. اما با اینکه می‌دانیم آنها تنها یک سری علمی تخیلی هستند باز هم این سوال در ذهنمان به وجود می‌آید که با پیشرفت هوش مصنوعی آیا باید نگران خطرات هوش مصنوعی باشیم یا همه چیز تحت کنترل است؟ در اینباره ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا می‌گوید که هوش مصنوعی می‌تواند بقای بشریت را به خطر بیاندازد. به همین دلیل لازم است که همه آگاه و گوش به زنگ باشند چراکه هوش مصنوعی وارد دنیای روزمزه انسان‌ها شده و در حال پیشرفت با سرعت بسیار بالایی است. آیا واقعا هوش مصنوعی خطری بزرگ محسوب می شود؟ آیا ما به دست هوش مصنوعی نابود می شویم ؟ این سوالاتی است که در ذهن من و شما ایجاد می شود و ما هنوز جواب آن را نمی دانیم ولی باید گوش به زنگ باشیم و به خاطر یک اشتباه جان هزاران نفر را نگیریم.

تا پست بعدی خداحافظمهر شده

  • ۹۸/۱۱/۰۲
  • سینا فعالیت

نظرات (۲)

  • فاروق کریمی زاده
  • +1

    ما مردیم

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی