نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

بزرگ‌ترین قرارداد تجاری بین غول ها

سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۶:۰۰ ق.ظ

بزرگ‌ترین قرارداد تجاری سامسونگ و اپل بسته شد؟

سامسونگ و اپل موافقت کرده‌اند که از سال آینده 80 درصد ظرفیت تولید چیپ های دستگاه‌های iOS را غول کره ای سامسونگ بر عهده داشته باشد.

بر اساس گزارش وب سایت کره ای Korea Times، سامسونگ موافقت کرده که تولید پردازنده‌های موبایلی اپل (Application Processor) را تا سقف 80 درصد بر عهده بگیرد. این قرارداد از اوایل سال آینده اجرایی می‌شود و 20 درصد باقیمانده نیز به شرکت تایوانی TSMC خواهد رسید.
اپل چیپ های سری A دستگاه‌های iOS را خودش طراحی می‌کند و شرکت‌هایی چون سامسونگ و TSMC برای مدت‌هاست که آن‌ها را برای اپل تولید می‌کنند.

این منابع خبری افزوده اند که سامسونگ تولید این چیپ ها را با همکاری شرکت GlobalFoundries که مرکز اصلی آن در کالیفرنیاست به انجام می‌رساند. همکاری این دو شرکت تولید پردازنده‌ها بر اساس پروژه 14 نانومتری را سریع‌تر و مطمئن‌تر پیش خواهد برد.

اگرچه سامسونگ تاکنون از اظهارنظر در مورد این خبر خودداری کرده، منبع خبر به Korea Times گفته که تولید این پردازنده‌ها از اوایل سال آینده در کارخانه واقع در شهر سی‌هئونگ کره جنوبی آغاز خواهد شد. در ادامه با فعال شدن کارخانه اختصاصی سامسونگ در آستین تگزاس و کارخانه GlobalFoundries در نیویورک تولید چیپ‌های سفارشی به حداکثر ظرفیت تولید خواهند رسید.

بر خلاف چیپ هایی مانند DRAM ها و حافظه‌های NAND که در اسمارت فون ها و تبلت ها استفاده می‌شود، تولید چیپ های AP می‌تواند سود بسیار بیشتری را عاید شرکت‌های تولیدی کند؛ به همین دلیل ارزش این قرارداد "میلیاردها دلار" تخمین زده می‌شود.

سامسونگ را شاید بتوان تنها شرکت تولیدکننده اسمارت‌فون معرفی کرد که علاوه بر تولید چیپ های اختصاصی محصولاتش، چیپ‌های دیگر شرکت‌ها را نیز می‌خرد و یا آنها را به مرحله تولید می‌رساند.

ادامه همکاری‌های گسترده سامسونگ و اپل پس از آن اتفاق می‌افتد که این دو غول دنیای اسمارت فون موافقت کردند که تمامی پرونده‌های شکایت مربوط به پتنت در خارج از خاک ایالات متحده را کنار بگذارند.

با همکاری بچه های 1/5

  • ۹۳/۰۸/۲۷
  • امیر رضا طهماسب زاده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی