نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

نصب آسان pip

چهارشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۰ ب.ظ

pip یکی از کتابخانه های کاربردی پایتونه که به نصب آسان فایل های whl کتابخانه های دیگر کمک می کند. به این صورت که با فراخواندن pip در cmd ویندوزتان و سپس فایل python wheel کتابخونه ی موردنظرتون آن را نصب کنید.

امسال پایه ی نهمی ها باید از pygame استفاده کنند. این کتابخانه ی ساخت بازی در پایتون تنها تا ورژن 3.3 پایتون دارای نصب کننده ی exeی ویندوزی است (از همون ها که اینقدر next می زنی تا نصب شه :| ). بنابر این تعدادی از بچه ها که پایتون 3.4 و 3.5 دارند مجبورند یا پایتون قدیمیتر نصب کنند یا اینکه pip نصب کنند که در اینصورت برای نصب بقیه کتابخانه ی اضافی پایتون هم کارشون راحت می شود.

لینک مستقیم قطعه کد نصب کننده pip

برای نصب pip کد بالا را دانلود کنید. بعد بدون این که کاری داشته باشید که کد چی هست و چی کار می کنه (مگه فضولید!؟) F5 بزنید تا pip پس از دقایقی دانلود و روی کامپیوترتون نصب بشه.

آموزش نصب pygame پس از نصب pip

 باید ابتدا فایل whl پایگیم را دانلود کنید (نسخه ی 32 بیتی برای پایتون 3.4، نسخه ی 64 بیتی برای پایتون 3.4، نسخه ی 32بیتی برای پایتون 3.5، نسخه ی 64بیتی برای پایتون 3.5)

سپس در cmd دستور زیر را بنویسید: (برای رفتن به cmd ابتدا پنجره+R را بزنید سپس بنویسید cmd و Enter بزنید)

py -m pip install wheel

*دستور بالا Wheel pakage را روی کامپیوتر شما نصب می کند پس دفعه ی بعد برای استفاده از فایل های wheel نیازی به نصب دوباره Wheel pakage نیست.

بعد از pip install آدرس فایل Wheel رو وارد کنید. 

py -m pip install address

 

اگر مشکلی در مراحل نصب دارید بفرمایید امیدوارم بتونم کمکی کنم :)

  • ۹۴/۰۷/۲۹
  • مهدی امیری

pip

python

python wheel

برنامه نویسی

نظرات (۱۱)

  • امیر مسعود پایدار
  • من یه سوال دارم این پایتون 3.5که اومده نسخه نهاییش هست؟؟یا خیر؟ اخر بعضی جاها حتی کتابخانه ترتل دستورات بدیهی که در ورژن های پایین تر وارد میکردیم رو ارور می دهد!تنها مشکل من هم نیست ...
    با این حال از این استفاده کنم یا همین 3.3رو بنصبم؟
    پاسخ:
    نسخه ی 3.5 نهایی شده، اما طرز استفاده از بعضی دستورات لیست و ترتل و... در آن عوض شده.
  • علیرضا مصطفایی
  • سلام آقای مهدی امیری
    یک سوال داشتم
    من این پیپ رو کامل نصب کردم ولی وقتی این رو""pip install wheel"" میزنم تو سی ام دی اینو""'pip' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.""مینویسه چی کارش کنم؟    ;(
    پاسخ:
    سلام
    این صفحه را مطالعه کن، جواب بعضی از سوالات متداول را در خصوص pip داده.
  • علیرضا مصطفایی
  • ضمیمه به سوالی که پرسیدم:
          اعصابم خورده از دست این پایتون زود جواب بدید |:
          هی میگه این دستور نیست وقتی میخوام دوباره هم پیپ نصب کنم مینویسه           درس و حسابی نصب شده.
  • آرش بنایی خلیلیان
  • البته لازم به ذکر است من python 3.5.0 دارم و پایگمم دارم.
  • عرفان عبداللهی
  • با سلام!
    اون کدی رو که اول به ما دادین و گفتین که اونو run کنید، آخر های جواب برنامه error می گیرد من چه کار کنم؟
    راستی چند بار هم کپی و پیست کردم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    متن error چیه؟
  • عرفان عبداللهی
  • متن error:
     Hash of the package https://pypi.python.org/packages/py2.py3/p/pip/pip-7.1.2-py2.py3-none-any.whl#md5=5ff9fec0be479e4e36df467556deed4d (from https://pypi.python.org/simple/pip/) (7ac2d6a719c33095fd877891c772be43) doesn't match the expected hash 5ff9fec0be479e4e36df467556deed4d!
    Bad md5 hash for package https://pypi.python.org/packages/py2.py3/p/pip/pip-7.1.2-py2.py3-none-any.whl#md5=5ff9fec0be479e4e36df467556deed4d (from https://pypi.python.org/simple/pip/)
    You are using pip version 6.0.8, however version 7.1.2 is available.
    You should consider upgrading via the 'python -m pip install --upgrade pip' command.
    پاسخ:
    متاسفانه مدتیه pypi و sourceforge ایران را تحریم کرده اند
    هیچ کتابخانه ای نمیشه از این سایت ها (که تقریبا همه ی کتابخانه های پایتون را می ذارن اونجا) دانلود کرد :|
  • محمد مهدی عباسی
  • جان هرکی دوست داری ی جوری بنویس هشتمی ها هم بفهمند
    cmd چیه
    پاسخ:
    برای رفتن به cmd ابتدا پنجره+R را بزنید سپس بنویسید cmd و Enter بزنید
    واضحتر از این باید بگم؟
  • سید علیرضا علوی
  • سلام 
    من توی cmd وقتی میزنم pip install wheel  ارور میده .
    چی کار باید بکنم؟
    پاسخ:
    سلام
    باید ارور بده، چون برنامه ای به نام pip در ویندوز وجود نداره، باید از طریق پایتون باهاش ارتباط برقرار کنی.
    در cmd بنویس py -m pip install wheel 
    (در بعضی کامپیوتر ها بجای py باید بنویسی python)
  • بیژن آقارفیعی
  • با سلام و تشکر از شما و وبلاگ خوبتون
    میخواستم تشکر کنم خیلی مطلب مفید و خوبی بود واقعا ممنون!

    سلام من قبلا تو cmd دستور pip داشتم ولی الان که ویندوز سیستمم رو اپ دیت کردم دیگه pip توی cmd نیست :|
     

    سلام. من پیپ رو میخواهم نصب کنم (تو cmd) ارور میده:

    Run time Error: python 3.5 or lateris required

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی