نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

گروه کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک تهران (دوره اول)

نشریه‌ی الکترونیکی رایانا

این وبلاگ تحت مدیریت گروه و انجمن علمی کامپیوتر دبیرستان علامه حلی یک (دوره اول) است.

آخرین نظرات
  • ۱۳ مهر ۹۹، ۱۹:۱۲ - mmvg02 mm
    The Last
  • ۶ مهر ۹۹، ۱۰:۴۶ - فائزه
    ممنون

هک (مقدمه)

شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۴ ق.ظ

هک 1

 

اگر به هک یا فعالیت های آنلاین و آفلان برای نفوذ به شبکه یا لوازم الکترونیکی علاقه‌ مندید پیشنهاد می‌کنم مطلب زیر و مطالب بعدی رو از دست ندید.

هک:

هک به معنی رخنه کردن و دزدی اطلاعات یا تغییر اون‌هاست. البته هک کاربردهای زیادی داره. رمزگشایی (crack)  هم از موارد مهم و اساسی هک محسوب می‌شه.

هکر:

هکر به کسی گفته می‌شه که توانایی هک و رخنه کردن رو داشته باشه(توی دنیای واقعی یک دزد، هکر حساب میشه). معمولاً این افراد دارای ضریب هوشی بالا، سرعت عمل فوق‌العاده و آگاه به کاری که می‌کنن هستن. کار هکرها هم می‌تونه گروهی باشه و هم انفرادی؛ که معمولاً هکرهای گروهی دارای قدرت و توان بالاتری هستن.

 

 

 

انواع هکرها:

باید بدونید که هکر‌ها هم مثل همه‌ی آدم ها خوب و بد دارن  پس نمیشه گفت که همه ی هکر‌ها بد هستن. در حوزه کامپیوتر هکرها رو بر اساس رنگ کلاه‌هاشون دسته بندی میکنن:(هکرهای کلاه سیاه، هکرهای کلاه سفید، هکرهای کلاه خاکستری، هکرهای کلاه صورتی و هکرهای کلاه قرمز) این دسته بندی هکر‌ها هست که بر اساس هدفشون بهشون رنگ تعلق میگیره و کسی که رنگ کلاهش سیاه باشه قطعا دنبال خرابکاریه اما به نظر من همه‌ی هکر‌ها به اندازه خودشون برای بالابردن سطح امنیت مفید هستن.

  • هکر کلاه سفید: این گروه از هکرها به سرورها و سیستم‌ها نفوذ می‌کنن اما نه با نیت بد، بلکه قصد اون‌ها آزمایش امنیت و توانایی هدف و پیدا کردن باگ‌ها و حفره‌های امنیتی اونه که معمولاً به این کار "تست نفوذ" می‌گن.

 

  • هکر کلاه سیاه: این گروه از هکرها در مقابل هکرهای کلاه سفید قرار دارن و قصدشون از نفوذ، سود شخصی و موارد غیراخلاقیست.این دسته از هکرها بیشترین آسیب رو به سیستم وارد میکنن.

 

  • هکر کلاه خاکستری: هدف این هکرها بیشتر تفریحه و برای خودشون کار می‌کنن. نام دیگه این گروه واکره. هدف این هکرها (کرَکِر یا رمزگشایان) دزدی اطلاعات دیگ رایانه‌هاست و صدمه‌ای به خود کامپیوترهای مقصد وارد نمی‌کنن. تفاوت این نوع هکرها با هکرهای کلاه سیاه در اینه که هکرهای کلاه خاکستری تنها با هدف سرقت اطلاعات با ارزش به شبکه‌ها نفوذ می‌کنن. سطح علمی این هکرها نسبت به هکرهای کلاه سفید به مراتب کمتره و این گروه از هکرها از گروه هکرهای کلاه سیاه به مراتب کم خطرترند چراکه به سیستم قربانی آسیب چندانی وارد نمی‌کنن. این گروه، اطلاعات رو برای خودشون سرقت می‌کنن یا اون رو انتشار عمومی می‌دن، یا شاید به دلیل تفریح و گوشزد کردن نقص فنی یا اینکه مردم رو راجع به موضوعی آگاه کنن دست به این کار میزنن.

 

  • هکر کلاه صورتی: هکرهایی که اطلاعاتشون در حد یک هکر سفید یا سیاه نیست و معمولاً با استفاده از برنامه‌های ساخته شده توسط دیگران(معمولان کلاه قرمز ها)، اقدام به هک می‌کنن.

 

  • هکر کلاه قرمز: این دسته، از برنامه نویسان قدرتمند هستند که با استفاده از علم و هنر برنامه‌نویسی برنامه‌هایی را در زمینهٔ هک نوشته و بهینه‌سازی می‌کنند.

حمله‌ی "کای":

hack1

هر شنبه منتظر مطلبی در این مورد باشیدخنده

  • ۹۸/۰۵/۱۲
  • ایلیا رهبر